ekşi sözlük kullanıcılarıyla mesajlaşmak ve yazdıkları entry'leri
takip etmek için giriş yapmalısın.
hesabın var mı? giriş yap
joker karakterini oynayabilecek türk oyuncu
-
(bkz: haluk bilginer)
para tuzağı olan şeyler
-
(bkz: düğün fotoğrafçılığı)..
ömür gedik'in inanılmaz tespiti
-
süper güç türkiye'nin önde gelen cesur şarkıcılarından, eleştirmenlerinden hatta gazetecilerinden, ömür hanımın yaptığı tespit. bakalım;
--- spoiler ---
farkındalar mıydı bilmiyorum ama en son 1900 yılında doğanlar için böyle kolaylık olmuştu. böylesi 100 yılda 1 yaşanıyor ve şimdi de 2000'lilere aynı şey oluyor.
2000 doğumluların yaş hesaplamasına gerek yok.
2015'te 15 yaşındalar.
2044'de 44.
2057'de 57.
güzelmiş değil mi?
--- spoiler ---
https://twitter.com/…rmus/status/492235397725188096
evet, bu kadın bir gazetede köşe sahibi.
edit: şu tespiti bile sözlükten görmüş, ne desek boş;
(bkz: 2000 doğumluların yaş hesaplamasına gerek olmaması)
türk sinema tarihindeki en efsanevi replik
-
şaban oğlu şaban filminin sünnet sahnesinde geçen ihsan yüce'nin yürek burkan haykırışıdır
- neresini kesecem bunun ?
+ kesmeyeceksin.
- bunu bana göstermek için mi çağırdınız !!!
her taşın altından meltem cumbul'un çıktığı yıllar
-
kabus gibiydiler.
meltem cumbul ne? oyuncu. meltem cumbul ne? sunucu. meltem cumbul ne? şarkıcı. meltem cumbul ne? kültür elçisi. meltem cumbul ne? bir on parmağında on marifet.
ülke olarak kollektif basiretsizliğimizin ve yetenekli insan çıkarmadaki kuraklığımızın sembolüydü maşallah.
güzel desen? tam değil. çok çirkin de diyemezsin.
ne tam yetenekli, ne de tamamen yeteneksiz.
ne sahnede harikalar yaratıyor, ne de tamamaen rezil oluyor.
bir garip sıkışmışlık, tarifi zor bir anlamsızlık vardı kadında. "ülkecek modern oluyoruz abi, evropa standartlarında sanatçı çıkarıyoruz!" hezeyanlarının iç karartıcı bir yan-ürünüydü besbelli. allahtan geçti gitti bu yıllar da, rahata erdik...
dikkat ederseniz meltem cumbul'un yerini kimse doldurmadı (dolduramadı demiyorum)
bunun nedeni ise kuşkusuz, doldurulmasına ihtiyacımız olmayan bir boşlukta durmasıydı.
flannery o'connor
-
flannery o'connor öyküleri, "hiçbir iyilik cezasız kalmaz" öyküleri. güney gotiği diye adlandırılan tarzın alabildiğine tutucu, cahil ve ırkçı karakterleri. cehalet, tutuculuk ve ırkçılığın korkunç birleşimine sahip karakterlerin, en basit günlük olaylarda bile nasıl bir yıkıcılığa sahip olabileceklerinin tasvirleri. her bir öykünün, öykü ne kadar rahatsız edici olursa olsun, gülümseten bir afallatıcılığa sahip olan sonları. şiirsel adaletler ve güney gotiğinin hakkını veren günlük hayatın şiddet kapasitesinin sonuçları. tekinsiz atmosferler ve ustaca kurguyla yetkin bir üslubun birleşimiyle yazan flannery o'connor biraz daha uzun yaşasaymış, kimbilir ne başyapıtlar çıkaracakmış dedirtiyor. metis'ten çıkan iyi insan bulmak zor ve her çıkışın bir inişi vardır adlı öykü derlemelerini okurken, öykülerin sarsıcılığı, mutlaka sıcak bir içecek eşliğinde okumalıyım dedirtir size.
şeytan'ın en çok kullandığı kelimeler
-
- mesaj at.
dibe vurmuş insanlara tavsiyeler
-
en yükseğe sıçramak için en aşağı eğilmek gerekir. (hele bi otur soluklan yeğenim)
en geriye gerilen ok en uzağa gider. (gerçi önemli olan hedefi vurmak ama çok takılmayalım buna)
dibe vurduysanız üzülmenin ne anlamı var? artık gidilecek tek yön yukarısı! (vardır herhalde böyle bir söz, bir tarafın hasta olduğu romantik holivud film repliği gibi)
ciddi olmak gerekirse;
"hayaller gökyüzündeki yıldızlara benzer. onlara dokunamazsın ama karanlık gecelerini aydınlatan onlardan başkası değildir."
99999999999999999999999999999999999999999999999999
-
tam 911'i arayacakken sırtına bıçak saplanarak ölen zavallı kişinin, telefona basılı kalan parmağının tuşladığı numara..