hesabın var mı? giriş yap

  • amaçlara ve kullanım alanlarına göre değişkenlik gösteren yazılımlardır. ben gerçekten sık kullandığım ve sevdiğim yazılımları yazacağım.

    krita her geçen yıl kendini daha da geliştiren, özellikle digital paint-art konusunda bir photoshop muadili arıyorsanız kullanabileceğiniz yazılımdır. geleneksel 2d animasyonlar ve story board yapmak için de temel araçlara sahiptir. daha kullanışlı ve gelişmiş bir text aracı eklerlerse, sanırım photoshop kullanmak için pek fazla sebebim kalmıyor, photoshop'daki birçok şeyin karşılığını bulabiliyorum.

    penpot figma,adobe xd ve sketch gibi uı-ux tasarım yazılımlarının open source alternatifi. oldukça yeni ve iddialı bir proje ve kendisinden övgülerle söz ediliyor, ben birkaç işimde kullandım ve oldukça iyiydi, denemenizi tavsiye ederim.

    inkcape adobe illustrator'ın açık kaynaklı muadili olan yazılımdır. son güncellemelerinde kaliteli bir kullanıcı deneyimi ve özellikler sunuyor. yakında eklenecek multi-artboard özelliği ile benim için bir eksiği kalmayacak diyebilirim.

    lmms müzik prodüksiyon ciddi rekabetlerin olduğu, endüstriyel anlamda ticari yazılımların hınca hınç yarıştığı bir alandır. profesyonellerin bu yazılıma yaptıkları olumlu olumsuz dönüşlere saygı duymakla beraber; benim gibi bu alanda bir noobsanız kullanıcı deneyimi ve verimlilik anlamında memnun kalacağınıza eminim, çok kısa sürede oldukça çılgın şeyler yaptım. oldukça da hafif bir yazılım olduğunu söylemeliyim.

    blender open source dünyasının devi haline gelmiştir. 3d modelleme, animasyon, render'dan tutun geleneksel 2d animasyona kadar birçok şeyi yapabileceğiniz mucizevi yazılımdır. ayrıca bu projelerinizin kurgu işlerini de yapmanıza olanak tanır ve bu kadar gelişmiş özelliklere rağmen oldukça hafiftir.

    godot şuan en populer açık kaynaklı oyun motorudur. önceden sdl ile kendi oyun motorumu geliştirirken birgün yollarımız kendisiyle kesişti. açık kaynaklı olması bu yazılımı sevmem için çok ufak bir sebep, adeta tüm mantığı, amaçları ve yaklaşımı benim için yapılmış gibi. şuan hızla geliştiriliyor ve 4.0 ile 3d tarafında kendi çapında büyük adımlar atması bekleniyor. ileride düzenli olarak fonlamayı da düşünüyorum.

  • mevzu gülo'yu sevmemek değil, paranın öküze harcanması gerekirken karıya harcamasının yarattığı nahoş durumdur.

    sakine kadın bilir ki, karnının doyması için feyzo'nun halvet olması değil, tarlanın sürülmesi lazımdır. bunun için de mevcut öküzün yanına bir tane daha ekleyip, iki öküzle sabanı daha etkin kullanmak ve iş gücünü ikiye katlayarak, işçiliği yarıya indirmeyi hedeflemektedir. bu sayede daha az çalışarak, daha kısa zamanda tarlayı sürecek donanıma erişecektir. lakin tüm çabalarına rağmen feyzo elinden kurtularak, hacı hüso'nun eline varıp da "on bin peşin, on bin senet" şeklinde anlaştığından mütevellit, öküz alınaması gereken parayla "karı alınması" sonucu tüm hesapları boşa çıkmıştır. köy yeridir, söz senettir, dönmek olmaz. bu sebeptendir ki, antakya sıcağı altında sabanın boş olan yerine feyzo'yu koşarak hem bir nebze olsun hesaplarının işlemesini, hem de öküz alınması gereken paranın, iki tarafı da aynı gün çağırarak fiyatı yükselten hacı hüso'ya başlık parası olarak verilmesinin ceremesini feyzo'ya yükler.

    düğünde böyle nemrut bakmasına çok da aldırmamak gerekir. zira finalde, maraba feyzo'ya; "gevura zor kullanmak sevaptır oğul!" diyerek, rahmetli babasının (patlamayan) silahını verir ve ağalık düzeninin yıkılması için, için için yanan o alevin kıvılcımını ateşler. ve der ki: "gelinimi almadan bi yere gitmem!"

  • yeni mezun maaşı değildir. çoğu özel sektör çalışanının hayali olan bir rakamdır.

    gerçek türkiye'den selamlar.

  • insan zaman zaman varoluşsal bunaltılar yaşayabilen bi' varlık. varoluşsal bunaltılar yaşıyor, o hâlde var.

    entelektüel insan darlandığı zaman kaygısal devinimlerin izdüşümsel yansıması başlığına 85 paragraf entry girer, "rastlantısal varoluşu bilincim kabul etmiyor" deyip konu üzerine makale falan okur, gider kendine yeni fularlar alır. peki ben ne yaparım? buzdolabını açıp aval aval bakarım, yarım limona üzülürüm, böyle varoluşsal bunaltılar yaşamama şaşırır, nihilisttim* lan ben niye varolmanın bunalımını yaşıyorum ki, yoksa kendimi tanımıyor muyum diye daha da bunalıma girerim, halıda yatarım, tavanı izlerim. izlerdim daha doğrusu.

    bekârlık sultanlıktır, yalnız yaşamak imparatorluktur temalı yaşamıma annem bayram ziyaretine geldi. içim daraldıkça evin içinde dolaşıyorum. "evin içinde niye manyak gibi dolaşıyorsun?" diyor. halıda falan oturuyorum, "yavrum mis gibi koltuk var kalksana yerden." diyor. en sonunda dışarı çıkıp hava almaya karar verdim. hava dışarıdan bedavaya alınabilen katma değerli bi'şey. ezkaza dışarıdan bi'şey lazım mı diyecek oldum ve evden elime tutuşturulan ince bi' dostoyevski romanı uzunluğundaki alışveriş listesiyle çıktım. yazarı annem. yakında tüm kitapçılarda rafları süsleyecek. neyse. benim varoluşsal bunaltılarım sonucu eve yeşil sebze girdi yıllar sonra. benim varoluşsal bunaltım en azından bi' işe yarıyor.

    şu sahte paraları anlamak için kullanılan mor ışığı üzerime tutsalar üzerimde 55 puntoyla "benim ne işim var bu hayatta" yazar vaziyette sokaklarda boş boş dolaşmak istiyordum. evin bayram kalabalığından uzaklaşır biraz da sokakların kalabalığına üzülürüm diye umuyordum. sonra da kendimi "aman en azından sokaktaki insanlar çevirip kaç para kazanıyorsun, ne zaman evleneceksin, ev almıyor musun ev al kendine bi' tane" diye insanı darlamıyorlar diye avutmayı düşünüyordum. ama cebimde sokaktaki varlığımın izin kâğıdı olan alışveriş listesi vardı, direkt markete gittim.

    markette ürünü tüketip ambalajı kasadan geçirmek isteyen bi' adamın sebep olduğu ufak çaplı krizin ortasına düştüm. adam hansel ve gretel'deki gibi yürüdüğü yollara kırıntılar bıraka bıraka gezmiş tüm marketi. yolunu kaybetmekten korktuysa demek. bi' de alamancı bi' aile vardı. türkçe bildiği hâlde konuşmayan bi' kadın yüzünden kasada sıra oldu. kasiyerin gözlerinde magmayı gördüm. bayram günü bu beyinsizlerle uğraşan market personeline bakınca hayattaki varlığımı sorgulayışım biraz olsun azaldı. sonrasında kasiyerin 25,90 lütfen lafına kafasını gömdüğü telefondan kaldırıp cevap vermesi 15 dakika süren bi' ergen yüzünden insanlığa olan inancım tazelendi. gelecek kuşaklar da en az bizim kadar mal oluyor, çok fazla kuşak çatışması yaşamayacağız diye sevindim.

    eve dönerken aldığım orduluk erzaklarla dolu poşetler parmaklarımdaki kan dolaşımını kesti, kangren olma tehlikesiyle hızlı hızlı yürürken varoluşumun sancısı tamamen geçti. teşekkürler anne. iyi ki varsın.

  • 'kız olsam ilk sana verirdim' dediğim kişilerden uzaklaşmak. hak iddia edip amıma koyarlardı valla.

  • milattan önce 3 bin yıllarından beri var olan "şarap" a bile sansür uygulayan bir zihniyet ile karşı karşıyayız.
    hala anlayamadılar yasak olan her şeyin, insanlara daha çekici geldiğini ve geleceğini.

    edit : işin en ironik kısmı da bu yasaklayan zihniyetin inandığı değerler, onlara şaraptan ırmak vaadediyor. *

    (bkz: boş bakkal taşak tartar)

  • terör olaylarının yıllar sonra istanbul'a sıçradığı gösteren olay.

    ulan ben ne zaman yaya geçidinde yayaya saygı duyulacak diye düşünürken olay nerelere geldi.

    cidden nasıl ah aldıysak belimiz doğrulmuyor.

  • 2000'lerin başında kaldığımız köyde imamın kuran kursundaki tecrübeli çocuklara ezan okutması, çocuklardan birinin akşam ezanını okuduktan sonra bitirirken ''seni seviyorum gamze'' diyerek bütün köye aşkını ilan etmesi.