hesabın var mı? giriş yap

  • bugün siparişimden bambaşka ürünler (yaş kedi maması) çıkınca müşteri hizmetlerine canlı bağlandım. birkaç dakika içinde tekrar sipariş oluşturuldu ve mamaları sokaktaki dostlarımızla paylaşmam rica edildi. bir kez daha başka bir ülkede yaşıyormuş gibi hissettirdi. teşekkürler amazon.

  • gastronomik olarak büyük felaket niteliği taşıyan durumdur. fakat bilimsel olarak alkolün insan üzerindeki etkisini azalttığı bilinmektedir.

    şöyle ki;

    özellikle çay ve kahvenin içinde tein* ve kafein*maddeleri etkendir. bu maddeler uyarıcı özellik taşımakta olup insanın hormonal dengesinde değişiklikler yaratabilmektedir. nitekim insanı ayıltmak için sonradan kahve içirilmesinin sebebi budur. fakat baş kahramanımız ankara'nın bağları modunda olduğu için o an çok da etkisi olmamaktadır. velhasıl sadede gelmek gerekirse, alkol alınırken belirli aralıklarla kafein veya tein alınması (tercihen tein, çünkü çay içimi daha yumuşaktır.) durumunda sabah yaşanacak baş ağrısı, ağız kuruluğu şikayetlerinin bir nebze önüne geçebilir ve bilincinizi daha uzun süre açık tutabilirsiniz.

  • yazıyı bir kişi bile sonuna kadar okusa üçüncü kattan atlarım. hiç inancım yok.

    bu yazı, mutfak dekorasyonu yapan, mutfağını yenileyen, ilerde mutfağımı yenilersem aklımda bulunsun bu bilgiler diyen vatandaşa, piyasada bulunan tüm mutfak tezgahları (granit tezgah, mermer tezgah, ahşap tezgah vb.) hakkında bilgi vererek vatandaşın kendisine en uygun tezgahı seçmesine katkı sağlayan küçük bir rehber niteliğinde olacaktır.

    beni bu konuda yazı yazmaya iten şey,

    - internette youtube kanalında bilgi paylaşımı yapan bir iç mimarın dahi mutfak tezgah malzemelerini markasının adıyla söyleyip markayı malzeme zannetmesi ve bu yanlış durumu doğrusu buymuş gibi kanalından anlatması (videonun altındaki yorumları okudum, sadece bir vatandaş doğru bilginin ne olduğunu söyleyip uyarısını yapmış, iç mimar bu kişiye ok demiş ama yine de en üst açıklama kısmında bu durumu düzelten bir düzeltme yazısı girmemiş)

    - hangi ürünü satıyorsa sadece o ürünün avantajlarını söyleyip dezavantajlarına değinmeyen, satmadığı malzemenin mutfak tezgahı için uygun olmadığını söyleyerek algılarla oynamaya çalışan ustaların manipulasyon videoları,

    - netten araştırdığınızda mutfak tezgah malzemelerinin hepsinin bilgisinin bir yazıda ya da kaynakta sistematik bir şekilde toplanmış olarak verilmemesi ve bölünmüş bilgilerin vatandaşta kafa karışıklığına yol açması oldu.

    yazıda;

    - tezgah için günümüzde hangi malzemelerin tercih edildiği, bu malzemelerin özellikleri, bunların nasıl imal edildiği,
    - bu malzemelerin birbirlerine kıyasla dayanıklılık seviyeleri,
    - çizilmelerin hangi malzemede daha çok karşımıza çıktığı,
    - malzemedeki gözenek ve damar durumuna bakılarak neyin tercih edilip neyin opsiyona bile alınmadan elenmesi gerektiği,
    - hangi malzemenin sentetik hangisinin doğal olduğu ve bu bilginin tezgah seçimi yaparken nasıl kullanılacağı,
    - hangi malzemeden tezgah yapılmasına karar verilirse verilsin mutfak tezgah yerinin doğru ölçüsünün alınmasından üretilen ürünün dolapüstü montajına kadar ustanın yani işçiliğin ne kadar ama ne kadar önemli olduğu,
    - piyasayı domine eden tezgah malzemesi üreten bazı ünlü markaları, bu markaların ürettikleri ürünlerinin ne kadar arkasında durduğu, bunlardan bazılarının malzemesine kaç yıl garanti verdiği,
    - bir malzemeyi uzun süredir satan ustaların ve aynı malzemeyi uzun süredir kullanan kullanıcıların o ürünü nasıl yorumladığı,
    - pvc'ye pimapen, peçeteye selpak, tüpgaza aygaz dendiği gibi üretilen malzemenin adının o ürünü ilk üreten firmanın adıyla anıldığı, aslında bu ürünlerin içindeki asıl malzemenin ne olduğu, hangisinin malzeme adı hangisinin firma adı olduğu,
    - evyenin tezgaha yerleştirme durumuna göre kaça ayrıldığı,
    - tezgah üzerinde ocak ve evye için açılan açıklığın kesim şekilleri, ünlü firmaların kesim şekilleri için sitelerinde ne tür önerilerde bulunduğu, yine bu ünlü firmaların bölgeleri gezen mühendis görevlilerinin ustalara anlattığı kesim teknikleri,
    - ünlü firmaların ürün kataloğundan 10a kalitede 10x fiyattan bir ürün seçip standardı bile olmayan çin malı x fiyata bir ürünü, binlerce liraya mutfağınıza yaptırmaktan kurtulmak için işi yaptıran tüketici olarak paraya az daha kıyıp neden iyi ve güvenilir usta bulmanız gerektiği,

    gibi bilgileri elimden geldiğince sistematik bir şekilde görseller ve youtube videoları kullanarak anlatmaya çalışacağım.

    bu yazıda sistemin ilk aşaması, tezgah çeşitlerini doğadan gelen malzemelerle üretilenler ve sentetik olarak üretilenler şeklinde ikiye ayırmak olarak belirlendi. bu ayrım önemli. tezgahları böyle gruplamak yerleri karışmış dosyaları alfabetik sıraya göre bir düzene sokmanıza yardımcı olacaktır.

    doğadan gelen malzemelerden oluşan mutfak tezgahları
    - mermer (doğal taş)
    - granit (doğal taş)
    - kompoze taş (kuvars ya da quartz (doğal taş) + polyester reçine (yapay ürün)) (çimstone, belenco vb. marka adı)
    - masif ahşap (ladin, kayın, çam, köknar, ladin, ıhlamur, kayın, dişbudak ve gürge)
    masif ahşap: ağaç kesildikten sonra ham tomruktan biçilerek elde edilen ve ahşabın kaplama ve doldurma yapılmamış en saf halidir. yani doğal ahşaptır.

    sentetik malzemelerden oluşan mutfak tezgahları
    - akrilik (dupont corion marka adı)
    - laminat (aradaki malzeme sunta)
    - beton
    - paslanmaz çelik
    - mermerit (mermer tozu + polyester)

    genel birkaç bilgi vereyim.

    doğal grubun ilk üç sırası piyasadaki en kaliteli malzemelerdir. granit ve kuvars (kuvars reçineyle preslenerek kompoze taşa dönüşüyor, reçine yapay bir malzemedir, dolayısıyla kompoze taş %100 doğal değildir) taşlarını aynı seviyede düşünebilirsiniz. mermeri genelde ikisini kıyaslarken içlerine almıyorlar. mermer bunların arasında bir tık daha aşağıdadır. granit ve kuvarstan yapılan tezgahlar fiyat olarak üst segmentlerdedir. mermer doğal taş olmasına rağmen bu segmette değildir. ama ilginçtir, yapay gruptan akriliğin piyasayı domine eden bir markası doğal olmamasına rağmen bu iki taştan (granit ve kuvars) yapılan tezgahların fiyatlarıyla aynı seviyededir.

    tezgah çeşitlerini, ankara sitelerde dükkanı olan, araştırma yaparken bilgisiyle ve doğruyu paylaşma samimiyetiyle diğer kanallardan kendisini ayıran şu ustadan dinleyebilirsiniz.

    doğal dediğimiz malzemeler de tezgah haline gelene kadar belli işlemlerden geçer ve az da olsa sentetik katkılar içerirler. ama yine de içlerindeki doğallık oranı çok çok yüksektir. yukarıda kompoze taşı (kuvars + reçine) zaten açıkladım. ama az da olsa granit ve mermer de belli işlemlerden nasibini alır (kompoze kadar değil). bu taşlar farklı farklı ülkelerin çeşitli çeşitli bölgelerinden çıkar. bu çeşitlilikten dolayı renkleri değişiklik gösterir.

    masif ahşap, beton ve paslanmaz çelik tezgah uygulaması türk evlerinde sıklıkla karşılaşılan tezgah çeşitlerinden değildir. paslanmaz çelik malzemesinin ısıya toleransı çok yüksek olduğundan özellikle endüstriyel mutfaklarda tercih edilen bir üründür. beton ve masif ahşap da, bizim ülkemizde ilk etapta tercih edilen tezgah çeşitlerinden değildir.

    granit tezgah ve kompoze taş tezgah (kuvars taşı + reçine yapay maddesi)

    bu başlıkta önce granit sonra kompoze taş açıklanıp ardından ikisinin karşılaştırması yapılacaktır.

    doğal granit dünyamızın jeolojik oluşum dönemlerinde yer kürenin derinliklerinde quartz , feldspat, mika ve başka bir takım kayaç ve yapıcı minerallerin birleşmeleri ve sonra değişik sebeplerle yeryüzüne yükselmeleriyle oluşmuş kayalardır. doğadaki en sert minerallerden biri olan kuvars ve türevlerini doğal olarak içlerinde bulundurması sebebiyle aşınma ve çizilmeye dayanıklı çok sert bir yapı kazanan granit, aynı zamanda değişik minerallerin oluşturduğu renk harmonisine sahip dokusu itibariyle dekoratif, uzun ömürlü ve sağlam bir yapı malzemesi olarak kullanıma imkân vermektedir. granit doğadaki en sert yapı malzemelerinden biri olması nedeniyle diğer yapay malzemelerde görülebilecek dezavantajlara sahip olmadığı gibi, sağlıklı ve uzun ömürlüdür. doğal malzeme olması sebebiyle içinde kompoze taşlardaki gibi renklendirici, ayna, deniz kabuğu, polyester reçineler yoktur. çok yüksek ısıya dayanıklıdır, soğuktan ve sıcaktan çatlamaz, yanmaz. günlük temizlik malzemeleriyle temizlenir, periyodik bakım ve cila gerekmez. kolay kolay çizilmez, aşınmaz, çürümez. limondan, asitli malzemelerden mermer kadar rahatsız olmaz. dayanıklıdır, ağır yüklerden etkilenmez, dünyadaki en sert yapı malzemesidir. prestijli görünür. dezavantajlarına gelirsek, granit çeşitlerinin büyük bir bölümünün içerisinde siyah noktalar, desenler vardır, karışık renklidir, düz renkte olmazlar. her granit tezgah olmaz. sertliği, su emme oranları, darbeye dayanımı gibi teknik özellikleri farklıdır. quartz gibi standart değildir. örneğin su emme oranı yüksek olan graniti mutfakta kullanmak uygun değildir. granitler dünyanın bir çok ülkesinden gelmektedir. fakat çin granitleri yapıları, su emme oranları ve içerikleri gereği mutfaklarda tavsiye edilmemektedir. su emmeyi aşağıda anlatacağım.

    granit tezgah resim
    granit tezgah resim
    granit tezgah resim
    granit tezgah resim

    kuvars (quartz) esaslı kompoze taşlar, yeryüzündeki en sert minerallerden biri olan doğal kuvarstan meydana gelirler. kompoze taşlar, modern teknoloji kullanarak teknik özellikleri özel olan ve farklı yüzey şekilleri elde edilen bir ürüne çevrilirler. içeriğin çoğu kuvars olup az da olsa polyester reçine bağlayıcı ve pigmentlerden oluşur. kuvars taşı reçine ile sıkıştırılarak kullanıma uygun hale getirilir. kuvars kompoze taşlara eşsiz sağlamlık ve dayanıklılık kazandırır. bu sağlamlığını kolayca bozamazsınız. granite en iyi alternatif üründür. granite göre en büyük artısı renklerindeki sadelik ve netlik, parlaklık ve simetrik olmasıdır. kompakt yapısı sayesinde, bakteri üremesine elverişli ortam yaratmayan, hijyen raporuna sahip özel bir yüzey kaplama malzemesidir. aşınma ve darbe dayanımı oldukça yüksektir. limon, asit gibi maddelere dayanıklıdır. günlük temizlik malzemeleriyle temizlenir, periyodik bakım ve cila gerekmez. diğer doğal taşların aksine, yapısında kılcal çatlak bulunmaz ve sıvı emmez, leke tutmaz. dezavantajlarına gelirsek, fiyat olarak granitlerin pahalıları sınıfıyla eşdeğerdir. granit gibi doğal değildir. içerisinde doğal kuvars dışında az da olsa renklendirici, ayna, deniz kabuğu, polyester reçineler vb yardımcı malzemeler kullanılır.

    piyasada kuvarstan kompoze taş üretimi yapan ilk firma çimstonedur. bu yüzden tezgahın adı kompoze taş tezgah diye değil, çimstone diye geçer. vatandaş eve çimstone yaptırdım der. peçeteye selpak, pvc malzemeye pimapen firmasının adıyla seslenmekle aynı şeydir bu. bunun dışında kuvars mineralinden kompoze taş üreten çimstonedan sonra ortaya çıkmış birkaç firma daha vardır.

    çimstone (yerli - izmir)
    silestone (ispanya menşeli)
    belenco (yerli - manisa)
    calisco (yerli - manisa)

    bunlarda belenconun ürünleri çimstone'dan daha pahalıdır. çimstone ürünlerine 10 yıl gibi bir garanti verirken belenco ürünlerine 15 yıl garanti vermektedir. belenco markasının ürettiği kompoze taş tezgahlarda kuvars oranı çimstone ürünlerindeki kuvars oranından daha yüksektir. yani çimstoneda kuvars oranı %90, yapay ürün oranı %10 ise, bu oranı belenco firmasının tezgah ürünlerinde %95 kuvars - %5 yapay malzeme şeklinde düşünebilirsiniz. dolayısıyla belenco firmasının daha doğal ve sağlam malzeme üretimi fiyatlarına yansımıştır. diğer firmalar bu ikisi kadar ünlü değildir. ama okuduklarıma göre calisco ve silestone'da fena değil, tercih edilebilir.

    aşağıda kuvars esaslı kompoze taş tezgah resimleri gösterilmiştir. bu benim şahsi fikrim, sağlamlık, çizilme, dayanıklılık vs gibi yapısal güçle ilgili her şeyi off moduna alıp sadece estetikten bahsedeceksek kompoze taşın beyaz renk modelleri bırak graniti, dünyadaki birçok taşı geride bırakır muhteşem naifliğiyle. inci gibi.

    kompoze taş (kuvars + reçine) tezgah resimleri
    kompoze taş (kuvars + reçine) tezgah resimleri
    kompoze taş (kuvars + reçine) tezgah resimleri
    kompoze taş (kuvars + reçine) tezgah resimleri
    kompoze taş (kuvars + reçine) tezgah resimleri
    kompoze taş (kuvars + reçine) tezgah resimleri
    kompoze taş (kuvars + reçine) tezgah resimleri

    aşağıdaki yazı tezgah işi yapan bir firma sahibinin bir sitede paylaştığı bilgidir. firması ve kendisi hem graniti hem kompoze taşı satmaktadır. dolayısıyla iki seçenekten birini öne çıkaracak, birini gömecek bir çıkarı yok. objektif bir yazı yazmış ikisinin farklarıyla ilgili. bakalım.

    "granit ve kuvars esaslı kompoze taş farklarından en önemlisi, granit gözenekli yapısı gereği su emme oranları nedeniyle mutfaklardaki su kalıntılarını emerek kısmen bakteri oluşturabilir. kuvars sıkıştırılarak üretilmesinden (kompoze) dolayı gözenek ve kılcal çatlak içermez, su emmez, bakteri barındırmaz, sağlıklıdır.

    yani kısaca kuvars esaslı kompoze taşlara kıyasla granit gözenekli yapısı sebebi ile bakteri barındırmaya müsait bir yapıdadır. bundan dolayı biyolojik laboratuvar ortamlarında, ilaç fabrikası steril odalarında granit tercih edilmemektedir. avrupa'da granit çocukların bulunduğu iç mekanlarda kullanılmamaktadır (kreş ve okul gibi).

    granitler dağlardan çıkarılma yöntemleri sebebi ile çatlak oluşumuna müsaittir. bu da tezgahınızın belli bir süre sonra çatlayabilmesine olanak tanır ve hiç bir firma granite garanti vermemektedir. quartz taşların hepsinde garanti kapsamı bulunmaktadır.

    granitlerde oranları değişmekle birlikte radon gazı salınımı vardır ki bu da insanda akciğer kanserine yol açar bu konudaki makalelere türkiye ve amerika sitelerinde rastlayabilirsiniz.

    doğal olan her şey sağlıklı değildir. zehirli bir mantar da doğaldır. yılan zehri de doğaldır. o sebeple granit doğaldır, iyidir diye düşünmeyin.

    yorumlarda cimstone'un (marka adı vermiş, aslında kuvars esaslı kompozeden bahsediyor) ısıya hassasiyeti vardır gibi yanlış bir tabir gördüm. aksine ısıya oldukça dayanıklıdır. hatta kızgın bir yağ tavasını granitin üzerine koyarsanız çatlaması muhtemeldir. doğrusu her türlü tezgahta çok kızgın bir nesne tezgaha direk konulmamalıdır.

    ancak şunu da söylemek gerekir ki granit dış mekanlar için vazgeçilmezdir. sağlam yapısı ile yüzyıllara hatta bin yıllara meydan okur. ancak quartz tezgahlarda 15 yıl garanti veren firmalar dahi olduğunu göz önüne alırsanız bu ürününde belki 40-50 yıl sorunsuz kullanılabileceğini tahmin edebilirsiniz. bu sebeple granit daha sağlam diye onu seçmek de gereksizdir. ille de binlerce yıl dayansın istiyorsanız bilemem.

    sözün özü bana soranlara ben evimde quartz tezgah kullanıyorum diyorum.
    tecrübemi bilenler ikinci bir soru sormadan ürünü tercih ediyorlar."

    granitte dikkat edilmesi gereken birkaç şey daha var. yine tecrübeli bir satıcıdan bazı bilgiler aktarayım.

    "granitin içindeki renklerde turkuaz mavisi ve sedef rengi arttıkça fiyatı yükselmektedir. ayrıca bütün granitlerde taşın doğası gereği gözümüzle zar zor görebildiğimiz gözenekler vardır. bu gözenekleri fabrikadaki parlatma işlemi sırasında epoksi malzeme ile doldururlar. elinizi taşa sürttüğünüz zaman bunu hissedebilirsiniz. bu sebeple epoksisi az olan taşı tercih edin. yüzey mümkün olduğunca az gözenekli olsun. (çok gözeneklilik yüzeyi bakteri oluşumuna açık hale getirir)

    granit tezgahı yapacak firmalar ellerinde olan taşı size sunuyorlar. durum böyle olunca renk seçeneği oldukça daralıyor. ya da ellerindeki mevcut numuneler 10 cm x 10 cm ebadında olduğu için taşın büyük halini göremediğiniz için kararsız kalıyorsunuz. ben size ithalatçı firmaların depolarına gitmenizi öneririm. ankara’da “doğa granit” ve “granitaş” firmaları var. diğer illerde de şubeleri var. bu firmaların muhteşem stokları vardır. buralara bakıp taşı direk kendiniz alabilirsiniz. işi yapacak ustaya işçilik ödeyerek hem işi ucuza yaptırır hem de istediğiniz taşı alabilirsiniz.

    granit taşlarda üzerinde parlayan malzemelerin içinde demir oranı yüksek olan modellerde uzun yıllar sonra pas lekesi ile karşılaşabilirsiniz. buna dikkat edin. granit taşlarda kırmızı tonlara pek yanaşmayın. bu renk taşların radyasyon taşıma durumu var. ancak bunun tam olarak bilimsel ölçümü nedir bilemiyorum.

    öncelikle granit mi? kuvars mı? örneğin sade beyaz veya net bir kırmızı, sade gri gibi renk tercih ediyorsanız quartz malzemelere bakmalısınız. çünkü granitler karışık renklidir, ayrıca granitlerin açık tonlarının su emme oranları koyu renklere göre daha fazladır. koyu renk tercihiniz ise granit çok idealdir. özellikle üç boyutlu siyah tonlar eşsiz güzelliktedir veya ağaç kabuğu desenli kahve tonlar gibi. "

    burada çimstone ile ilgili ankara sitelerdeki ustanın, vatandaşlara önerilerde bulunduğu videosunu paylaşıyorum. usta seçiminin önemini videoyu izlemezseniz kısa bir özetle anlatayım size.

    üçkağıt çevirecek ustalar ellerinde çimstonenun ürün kartelasından önce size ürün beğendiriyorlar. siz ürünün çimestone firmasının bir ürünü olduğunu zannederken onlar seçtiğiniz renk ve desenle birebir aynı özelliği gösteren çin malı bir mutfak tezgahı imal ediyorlar. bu iki ürünün arasındaki farkı da anlamanız çok zor. çünkü gerçekten tıpatıp aynısı gibi bu muadiller. bu ürünler de tabii ki kuvars taşından değil mermer tozu ile sentetik bir sürü malzemenin bir araya gelmesiyle ortaya çıkıyor.

    muadil 1
    muadil 2

    dolayısıyla iyi bir ustayla anlaşmanız çok önemli. sizi kandırmaması lazım. aynı zamanda binlerce lira verdiğiniz bu doğal taşlara yakışır şekilde işçilik hizmeti talep etmelisiniz. yeri gelmişken işçilikle ilgili nelere dikkat etmeniz gerektiğinden bahsedelim.

    öncelikle şu ustayı tekrar izleyelim.

    bu ustanın videoda bahsettiği evye ve ocak deliklerinin nasıl açılması gerektiği çimstonenun sitesinde yazıyor. adam doğru söylüyor yani. gerçekten anlattığı gibi kesim işlemleri yapılmalı. ek yerlerine özellikle dikkat edilmeli. tezgahın set kısmına uygulanmasını önerdiği kesim tekniklerine kadar bu adam doğruyu konuşuyor. çimstone yani kuvars esaslı kompoze taş tezgah için söylenen bu kesim işlemleri granit tezgah için de aynı şekilde geçerli. birbirlerine çok benzedikleri için bir kısım zayıf noktalarında pek fark yok. çimstonenun kesim teknikleriyle ilgili internet sitesi görselleri aşağıdadır.

    teknik 1
    teknik 2
    teknik 3

    birinci resimde gördüğünüz gibi ocak yeri kesilirken köşeler yuvarlak olacak keşilde kesilmeli. bunu yapma sebebi, bu kısma ocak geldikten sonra yüksek ısı sebebiyle bu bölgelerin zayıf alanlara dönüşmesidir. bu bölgelerden granit ya da kompoze taş kırılmaya, çatlamaya başlıyor. dolayısıyla bu bölgenin zayıflığını en aza indirmek, kesim tekniğiyle mümkün olabiliyor. bu bölgenin bu kısımlarının kesim aletine panç deniyor. yuvarlak uçlu bir alet. eğer bu aleti kullanmadan bir tezgahı köşeleri sivri olacak şekilde keserseniz ve o bölgeye ocak geldiğinde bir müddet sonra yüksek ısı tezgahlara ne yapıyor aşağıda görelim.

    panç ile kesilmemiş keskin ocak yeri köşeleri
    ocak takıldıktan bir müddet sonra zayıf düzen tezgahın o bölgeden çatlaması

    diğer bir dikkat etmeniz gereken işçilik kontrollerinden biri, tezgahların altına düzgün bir şekilde mdfden ya da en az onun ayarında iyi bir malzemeden, kalınlığından kısılmayacak bir şekilde destek hattı yapılması. tezgahın altına uzun bir mdf hattı çekilir ve bu şekilde tezgah dolapların üzerine oturtulur. çoğu usta mdf gibi bir malzemenin maliyetinden kaçmak için daha uyduruk bir malzemeden destek koyar. onu da yine malzemeden kaçmak için her yerine koymaz. kalınlığını az tutar. eğer destek hattının bir yeri çökerse tezgah da çöker ve bu gönyesizlik zamanla tezgahın o bölgeden çatlamasına hatta kırılmasına neden olur.

    doğru yapılan destek hattı
    kalınlığı az yapılmış yanlış yapılan destek hattı

    masif ahşap tezgah

    masif ahşap ürünleri, tamamen doğaldır ve ağacın saf hali olarak kabul edilir. doğal ağaçlar, dekorasyonlarda kendilerine birçok alan bulmuştur. bunlardan birisi de mutfak tezgahlarıdır. aşağıda masif ahşap tezgahlarına örnekler gösterilmiştir.

    masif ahşap tezgah 1
    masif ahşap tezgah 2
    masif ahşap tezgah 3

    masif ahşabın mutfak tezgahı haline nasıl geldiğini gösteren bu videoya bakabilirsiniz.

    ahşap tezgah oldukça dikkatli kullanılması gereken bir üründür. çok şıktır ama bakım ister. ahşap tezgahın en üst katmanında tezgahı koruyan bir yağ tabakası vardır. yağ sürülürken hem tezgahtaki gözeneklerin dolması hedeflenir hem de uzun vadede tezgahın dış etkilerden korunması sağlanır. yağ ile cilalalamak her masif ahşap tezgaha uygulanan bir yöntemdir. cilanın yani yağ tabakasının tezgah üzerinden kalkması masif ahşabı korunmasız hale getirir. cilanın kalktığı bölgelerde çizilmeler, lekelenmeler görülür. tezgah üzerinde kesinlikle bıçakla kesme işlemleri yapılmaz. ahşap tezgahlar uzun süre suya maruz kalamazlar. dolayısıyla tezgah yüzeyi sürekli kuru tutulmalıdır. yüzeyinin cif gibi kimyasallarla silinmemesi önerilir.

    doğal bir ürün de olsa, masif ahşaptaki çizilmeye ve lekelenmeye dayanım kuvars ve granit kadar güçlü değildir. masif ahşabın kuvars ve granite göre daha narin olduğu, bakım isteyen bir tezgah olduğu unutulmamalıdır. bunun dışında özellikle açık renkleri beyaz renk dolaplarla müthiş bir ahenk oluşturur, mutfağa zarafet katar.

    mermer tezgah

    bir mermer örneği
    mermerin içinde uzun yıllarca oluşmuş kristal yapı

    mermerleri kuvars ve granitlerden ayıran en büyük özellik mermerin denizsel kayaç, kuvars ve granitin volkanik kayaç olmasıdır. granit ve kuvars volkanik kayaç olduklarından mermerler kadar hava boşluğu barındırmazlar. mermerler ise denizsel kayaç olduklarından içlerinde daha fazla hava boşluğu barındırırırlar. hava boşluğu kısaca gözenek demek. gözenek ne kadar çok olursa dışardan gelen maddeler o malzemeye o kadar nüfuz eder. dolayısıyla gözenekli yapıları yüzünden mermerler granit ve kuvars taşı tezgahlarına göre çok daha fazla leke tutma eğilimi gösterirler. asit ve limon türü yiyeceklerden diğer iki taşa göre daha fazla rahatsız olurlar. doğal bir taş olması sebebiyle dayanıklılık konusunda yapay gruptan kendini ayırmayı başarır ama gözenekli yapısı yüzünden granit ve kuvars klasmanına erişemez.

    mermer, mutfak tezgahı olarak opsiyonlar arasında ilk sırada olmasa da, renk seçeneği bakımından diğer iki taşa göre daha zengin yelpazeye sahiptir. granit ve kuvars taşlarının çıkarımı kolay olmadığından bu taşların renk sıkalası sınırlıdır. mermerin zengin renk seçeneği, mutfakta kendisini ilk sıraya koydurmasa da başka imalatlar için oldukça şık imzalara sahiptir. alttaki resmin sağ tarafında bir mermer taşının gerçek hali, resmin sol tarafında aynı taştan duvara yapılan bir imalatın 3 boyutlu program çizimi verilmiştir.

    mermer malzeme olarak granit ve kuvars ikilisine göre daha yumuşak bir malzeme olduğu için zedelenmesi, yaralanması, çizilmesi granit ve kuvars tezgah modellerine göre daha kolaydır. ikili grup çok sert malzemeler oldukları için mermere göre daha dayanıklı olup, daha uzun ömürlüdür. mermer mi daha sağlam ikili gruptakiler mi diye düşünenler, teknoloji ne kadar gelişirse gelişsin, bu ikili grubun malzemesinin özünün magmatik yapıda biriken kristallerden meydana geldiğini ve yüksek ısıya daha dayanıklı olduğu faktörünü unutmasınlar.

    mermerin çok güzel bir avantajı fiyatının ikili gruba göre daha hesaplı olmasıdır. doğal taş olması ve hesaplı olması sebebiyle kesinlikle tercih edilebilir bir malzemedir.

    daha detaylı bilgiler için şu videoyu izleyebilirsiniz.

    yukarıda anlatılan üç taş doğanın bize sunduğu şekilde elimize ulaşır. bu grup (masif ahşap da dahil edilir) bizi bazı konularda sınırlar. bir üstteki videoyu açıp izlerseniz mermerin, granitin ve kompoze (kuvars +reçine) taşların belirli küçük işlemlerden sonra plaka haline getirildiğini görürsünüz. plakaların boyu da belli bir ebattadır. yani bunlar doğal malzeme oldukları için doğanın bizlere sunduğu ölçülerde bulunabilirler.

    bazı tezgahlar ise suni malzemelerle kalıba dökülerek yapıldığından bu tezgahlara istenildiği gibi müdahale edilebilir ve bunlara müdahale edebilme gücü bize bazı avantajlar sağlar. 8 metre uzunluğunda mutfak tezgahı da yapsanız, bu tezgahta 8 metre boyunca tek bir ek yerinin bile belli olmaması bu grubun en büyük avantajlarındandır. ama dayanıklılık konusunda doğal taş ve ahşap grubu kadar başarı gösteremezler.

    aşağıda videolarla göstereceğim ama kısa bir bilgi vereyim. tezgahların kalıba dökülerek yapılması şu demek. kek yapacaksınız. malzemeleri koymaya ve karıştırmaya başladınız. bir kıvam elde ettiniz. bunu yuvarlak tepsiye de köşeli tepsiye de dökebilirsiniz. bu karışım hamurunu hangi tip kalıba dökerseniz dökün karışım o kalıbın şeklini alır. fırından da o kalıbın şeklinde bir ürün ortaya çıkar. siz karışımın içindeki malzemenin çeşidini, standardını, sayısını, miktarını artırarak ya da azaltarak ve kalıbı istediğiniz gibi bir geometrik şekle sokarak istenilen boyda, kalınlıkta, sertlikte, kalitede bir ürün elde edebilirsiniz. suni malzemelerle kalıba dökülerak tezgah yapılması işlemi en basit haliyle böyle açıklanabilir.

    kalıba dökülerek yapılan tezgahlar

    - mermerit (mermer tozu + polyester)
    - beton

    mermerit tezgah

    öncelikle şu kültür edinici mermerit video yapımı videosunu izleyelim.

    mermerit tezgah

    mermerit tezgahı doğal bir taştan meydana gelen tezgah çeşidi değildir. bir madenden, bir ocaktan mermerit diye bir malzeme çıkmaz. doğanın kendisi mermerit diye bir malzeme üretmez. mermerit elde edilen bir malzemedir. polyester ve mermerin kullanılmayan kısımlarının oluşturduğu mermer tozu karışım ile meydana gelir. polyester ise lifli bir madde olup petrol ve kömürün işlenmesiyle oluşur. polyester kolay şekillenebilir bir malzemedir. dolayısıyla mermeritin hamuru kolay şekil alır ve döküldüğü kaba kolayca yayılır.

    mermerit doğal bir taş olmadığından doğal taş grubu gibi bir dayanıklılık kendisinden beklenmez. sıcağa oldukça hassastır. mermeritin üzerinde bir jel madde vardır. yukarıda paylaştığım videoda jelkot adıyla imalat aşamasında kalıba sürülen jelden bahsediyorum. mermeritin üzerinde bulunan bu jel, mermeriti dış etkilerden korumaya yardımcı olur. sımsıcak bir tencereyi, fırından alınmış tepsiyi mermeritin üzerine koyarsanız, bunlar jelkotlu tabana yapışır. koruma tabakasını yani jelkotu kaldırıp mermeriti savunmasız hale getirirsiniz.

    mermerit kolay çizilen bir malzemedir. kullanırken nasılsa bir şey olmaz denilerek hoyrat davranılacak bir tezgah çeşidi değildir. videoda gördüğünüz gibi evyesi de başka bir malzemeden değil, yine kendi malzemesindendir. mermerite ankastre evye, alttan tutturmalı evye yapılabiliyor mu bilmiyorum ama yapılabildiğini düşünüyorum. evyeyi mermeritten değil başka malzemeden (misal paslanmaz çelik vs.) yapıp bunu mermerit tezgahta uygulamak tezgahın kullanım ömrünü uzatır. ama evye değişikliği olmayacaksa, evyenin kendisi de mermeritten olacaksa, bu evyede uzun süre çamaşır suyu bekletmek, dökülmüş çay bekletmek doğru değildir. evye bozulursa tüm tezgahı çöpe atmak zorunda kalırsınız. mermeritte sıkıntılı bir durumla karşılaşıldığında lokal çözümle tezgahı kurtarmak mümkün değildir. bir yer çatladı veya kırıldı mı tüm tezgah çöpe atılır. evyenin hemen yanındaki damlalık kısmı denilen yer, mermerit malzemenin en zayıf noktalarından biridir. damlalık, tezgah kalınlığını daha da azalttığından mermerit bu noktalarda zayıf düşer. bu noktalar çatlamaya oldukça müsaittir. bu durumlar mermerit tezgahı çok kaliteli tezgah sınıfına sokmaya engel olur.

    mermerit damlalık (lavabonun hemen yanındaki tırtıklı bölge)

    mermeritin dezavantajları olduğu gibi avantajları da vardır. mermerit döküm tekniği ile üretilir. bu, istenilen türde tasarımın ortaya çıkmasını sağlar. pratik ve ucuzdur. ek yeri olmaması tezgahın daha bütüncül görünmesini sağlar. bu aynı zamanda sızıntı ihtimalini ortadan kaldırır.

    mermerit döküm tekniğiyle her yerde üretilebildiğinden, mermeritin kaliteli bir firma tarafından üretilmesi mermeritin uzun ömürlü olmasını sağlar. mermeritin içine konulan malzemelerin en az tse standardlarında olmasına en başından dikkat edilmelidir.

    beton tezgah
    beton aynı mermerit gibi döküm tekniğiyle elde edilir. aşağıda örneklerine bakalım.

    beton tezgah 1
    beton tezgah 2
    beton tezgah 3
    beton tezgah 4
    beton tezgah 5

    beton tezgahın yapım aşamasını anlatan biri yerli, biri yabancı iki videoyu aşağıya koyuyorum.

    yabancıların yapım yöntemi
    bizimkilerin yapım yöntemi

    beton tezgah ülkemizde çok tercih edilen bir tezgah türü değil. yabancıların videosundaki işçilikten gördüğünüz gibi böyle özel üretim bir tezgahın maliyeti düşük olmayacaktır. beton tezgah dayanıklı olsa da sıcağa karşı dikkatli olunmalıdır. çok detaylı bilgi bulamasam da doğal dayanıklı taş grubuna göre daha az hoyrat kullanılması gerektiğini düşünüyorum. bunun dışında özel üretimlerinin mekana nefis bir hava kattığı aşikar.

    akrilik tezgah
    akrilik tezgah günümüzde oldukça tercih edilen bir tezgah çeşididir. piyasada corian diye geçer. corian aynı kompoze taş üreten çimstone gibi bir firmadır. yani corian bir malzeme değildir, firma ismidir. hatta kendisi akrilik malzeme üreten en ünlü firmadır.

    akrilik malzemeler fabrikalarda plaka şeklinde belli ölçülerde üretilirler. bu plakalar kendi özel yapıştırıcıları ve aletleriyle üst üste konarak bir hacim kazanırlar. en sonunda da bir tezgah görünümüne kavuşurlar. plakalar üst üste konulduktan ve birbirine yapıştırıldıktan sonra zımparalama ve daha birçok işlem sayesinde eksiz, bütüncül bir görünüme kavuşurlar.

    fabrikada üretilen akrilik plakaları
    akrilik plakalarının üst üste gelmesi ve en son aşamada zımparalanmaları ile ortaya çıkan tezgah

    aşağıdaki ilk video plakaların üretilme aşamalarını ve nasıl bir araya getirildiğini, ikinci video mutfağa montajını yapmak üzere getirilmiş akrilik tezgahın üzerinde yapılan son aşamaları (zımparalama, ek yerlerinin birleşimi vs.) göstermektedir. üçüncü video ikinci videonun devamıdır.

    ilk video
    ikinci video
    üçüncü video

    corian başlığının altından da bilgi sahibi olabilirsiniz ama ben araştırdığım ve öğrendiğim kadarıyla akriliği halk adıyla koryan malzemeyi biraz anlatayım.

    öncelikle koryan malzeme sadece beyaz renkten oluşmuyor. renk seçenekleri mevcut. ilk yapıldığında oldukça şık gözüküyor. ama kullanıcı yorumlarına göre tezgahın üst kısmının en ufak bir şeyde çizilme, renk değişikliği yaşama ihtimali oldukça yüksek. cif gibi çamaşır silici malzemeler, ovma gibi işlemler yani kimyasal temizlik işlemleri tezgahın yıpranmasına yol açıyor. bıçakla bir şeyi keserken bile tezgahın yüzeyi zarar görebiliyor. bu malzemenin güzel yanı yıpranma yaşandıktan sonra ilk günkü gibi eski haline dönebilmesi. ama bu onarım için firmayla irtibata geçmek durumunda kalıyorsunuz. okuduğum bir forum sitesinde 2014 yılında tezgahın metrekaresi başına bu onarım için 100-150-200 dolar gibi bir fiyat çekmişler. bu fiyatları verdikten sonra tezgah eski haline dönebiliyor.

    insanlar bu malzemeyi ek yeri gözükmüyor diye tercih ediyor. daha bütüncül bir tasarım ortaya koyduğu aşikar ama çizilmeye, sararmaya, renk değişimine daha dayanıklı malzemeler seçerek ek sorununu düzgün bir işçilikle aşabilirsiniz diye düşünüyorum.

    fiyat konusunda araştırdığım kadarıyla corian gibi ünlü markaların ürünleri granit ve kuvars fiyat segmentinde. ama dayanıklılık konusunda corian ünlü bir marka da olsa, ürettiği akrilik (yapay) ürün tabii ki bu segmentte değil.

    ürünün en güzel yanı, mutfakta çok sade ve şık görünüm sağlanmasına imkan tanıması. tezgahın gerçekten iyi bir işçilikle bütüncül görünmesi.

    laminat tezgah
    laminat tezgah bu ürünlerin hepsinin içinde en dandik olan tezgahtır. bu malzemenin üstü kaplama içi suntadır.

    malzeme örnek gösterimi
    tezgah olarak gösterimi

    bu tezgahların eviyeleri ankastreden olur. ankastre evye çevresi su almaya çok müsaittir. dolayısıyla bu bölgelerden zamanla suntanın içine su girmeye ve sunta şişmeye başlar. piyasada yeşil tutkallı olarak bahsettikleri ürünler de var. bunlar için satıcılar, su almıyor, şişmiyor dese de hiçbirine inanmayın. bu malzemeyi mutfak tezgahı yaparken opsiyonlarınız arasına almayın.

    bakın aşağıda bauhaus'un mutfak tezgahı ve evye montajıyla ilgili bir videosu var. ordaki tezgah malzemesi suntalam ve evye de ankastre evye.

    bauhaus'un videosu.

    evyeler

    evyelerle ilgili öncelikle şu vidoyu izleyebilirsiniz.

    evyelerle ilgili bir sınıflandırma bulamadım. tezgahları araştırırken öğrendiklerimle evyeleri şu şekilde sınıflandırmayı tercih ettim.

    -ankastre evye
    -altı tutturmalı evye
    -döküm evye

    ankastre evyelerin genel şeması tezgahların üstüne gelmesi yani tezgahın bir bölümü kapatmasıdır. videoda görüldüğü gibi özel tasarımlarla tezgahla aynı seviyede olacak şekilde de yerleştirilmeleri mümkündür. tezgahla arasında + kot farkının olmaması daha işlevsel kullanım olanağı sağlar. aynı şekilde ankastre evyeler tezgaha göre az daha aşağıya yerleştirilebilirler. aşağıda ankastre evye örnekleri gösterilmiştir.

    ankastre evye 1
    ankastre evye 2
    tezgahla arasında kot farkının çok olduğu evyeye bir örnek

    en son resimdeki evye su birikmelerine yol açabilir. dolayısıyla tezgahla bu kadar kot farkı olmayan modeller seçilmesinde her zaman fayda var.

    alttan tutturmalı evyeler tezgahın altına gelen evyenin çeşitli yapıştırcılar, aparatlar ile tutturulmasıyla bu ismi alırlar. alttan tutturmalı evye için şu videoya bakalım.

    videoda gördüldüğü yapıştırıcılarla tutturulan bir evye tercih edecekseniz bu işçiliklere dikkat edin. aşağıda alttan tutturmalı evye örneği gösterilmiştir.

    alttan tutturmalı evye

    döküm evyeler kalıba dökülen tezgahlarda görülen evyelerdir.

    döküm evye 1
    döküm evye 2

    finish.

  • abim avustralya'da iki senede iki araba aldı, birisi suv. ilkini satmaya bile uğraşmadı. garajda duruyor. benim iki senede biriktirdiğim parayla ancak üç tane iphone alınıyor. ama çok şükür namaz kılan yöneticilerimiz var.

  • okulda verilen eğitim seviyesi seçme ögrencilere göre olduğundan, yerleştirilen öğrenciler mevcut düzene uyamayacak ve öğrencilikten başka herşeyi yapacaklardır.

    basit gibi görünse de akp'nin sadece bugüne değil türkiye'nin geleceğine saldırmasının bir diğer şeklidir.

  • -bence de en önemlisi elle yemek, yani kibarlık yapıcam diye bazen levye ile odun ile dövüyorlar. halbuki elden yiyince tadı çok farklı...

  • nuri bilge ceylan'la ne alıp veremediği olduğu meselesi üzerinden kral ve ben'in şu bölümündeki tespitine katılmadığım hoca. (11. dakikanın sonrasında başlıyor, "temel itirazım" diyor)

    bir zamanlar anadoluda için "anadolu insanı böyle değildir, neşelidir" diyor. fena halde yanıldığını söylemek zorundayım. durduk yere ercan kesal'ın muhtar rolünde rahatsız rahatsız kıpırdanmıyoruz izlerken. çünkü gerçek. köyün mülki idari başı olarak muhtar tam da budur bozkırda. kendi kültürünü dipten bir kibirle sahiplenip zengin sofrasını yer sofrası olarak kuran ama yine de "biz de cahil değiliz" kaygısıyla çocuklarının şehirli başarılarını savcıya anlatan muhtar. orta anadolu budur.

    savcıya geleyim. taner birsel'in canlandırdığı taşra memuru/bürokratı tam olarak budur. polislerin gerçekten komik buldukları esprilerine güldükleri, gülerken çıkan kaz ayaklarına kadar, kendi statüsüne yakın bulduğu için muhabbet etmeye çalıştığı doktora yine bildik bir kibirle yanaşan savcı ancak bu kadar aktarılabilir.

    türkiye insanı (özellikle orta anadolu) asla neşeli değildir. mutsuzdur ve yoğun bir temelsiz kibir taşır. bunu o toprağa ayağını bastığın anda anlarsın. boğucu, kaçamayacağın bir mutsuzluk, kendinden olmayanı yok etmek için ilk fırsatı kaçırmayacak ama sorsan hoşgörülüyüm diyen bir kibir. ceylan bunu varoluş problemi ile bir miktar istediği yöne çekiyor, farklı olarak. ama anadolu insanını iyi tanıyor. o toprakta iş yapan herkes ne yapıyorum ben burada diye sorar sıklıkla kendine ki bu da doktor karakterini gerçekçi kılıyor.

    korkarım ki yanlış tanıyor anadolu'yu canikligil. kasaba ailesi mensubu olmak, tabii olduğu toplumu yerinde okumak için yeterli bir referans olmasa gerek. zira, türkiye tam olarak budur.

    benim sinemaya çocukluktan bu yana ancak amatör bir ilgim var. kendisinin videolarını yoğun bir ilgiyle izliyorum. izlediğim kadarıyla bir filmde gerçeklik falan aramak, okumasını iyi yapamamış seyircilerin işi. işte bu noktada çelişiyor kendiyle. temel itirazım dediği nokta nbc hikayelerinin gerçekçi olmaması?

    kanımca bir zamanlar anadoluda en iyi filmi nuri bilgi ceylan'ın. hâlâ.

  • güzel memleketimin birçok mahallesinde tedirginlik ile gerçekleştireceğiniz eylemdir. hele bir de kadınsanız!

  • hala pelikan diyenler var. seçim gecesinden beri olanlar recep tayyip erdoğan'ın dahli ile yapılmaktadır. bırakın pelikan melikan

  • genel olarak saat, ama özellikle mekanik saat illetine bulaşmada atlanılan ilk eşik seiko'dur. çoğu insan saatleri başta çok önemsemez, şekline bakar beğenir. bir gün saatlerin göründüğünden çok daha fazlası olduğunu, arkasında derin bir tarih, inanılmaz hikayeler ve dahiyane tasarımlar barındırdığını anlar. işte tam bu aşamada karşısına seiko çıkar. youtube'da (bkz: a. lange & söhne) izlerken, otomatik ve hikayesi olan bir saat almak için milyoner olmak gerekmediğini fark eder. ben ve tanıdığım pek çok saat sever, seiko ile başladı bu işe. o yüzden seikonun yeri bizde özeldir. bu girizgahın ardından sahip olduğum seiko saatler hakkındaki fikirlerimi yazayım dedim ki, bu modelleri merak eden birileri çıkarsa belki bir fikir vermiş olurum.

    (alfabetik)

    - snk623k:
    37mm, küçük bir saat. entegre bileziği de kalın olunca bileklik gibi bir görüntüsü oluyor. bu saati uygun fiyatı ve günleri tam adlarıyla göstermesi (monday, tuesday vb.) sebebiyle almıştım. 7s26 mekanizması var. gün içinde sapması 30 saniyeden çok olmuyor, pek de arka arkaya takmadığım için uzun vade sapma testini yapamadım. elle kurma ve saniye durdurma özelliği olmayan bi mekanizma. sağlam bir mekanizmadır, rahatlıkla çok uzun yıllar çalışabilir. saatin kasasınınüretim kalitesi fiyatına göre oldukça başarılı. hardlex bir camı var. bileziğinin kalitesi ise ortalama üzeri diyebilirim. baklaların içleri diğer saatlerde görmediğim bir şekilde tasarlanmış. arka kapağının cam olması sayesinde mekanizma da izlenebiliyor, giriş için güzel bir saat.

    - spb119j:
    alpinist. 39mm, ekstra bir bezeli de olmadığı için daha küçük görünüyor. normalde yeşil olan alpinist en popüleridir ama burada daha sade olan krem kadran-siyah kayış kombinasyonunu tercih ettim. 6r35 mekanizma var. 70 saat güç rezervi sunuyor ki gerçekten 3 güne yakın durmadığını bizzat test ettim (60 saat civarı). sapma çok düşük. saatin kadrandaki ve kollardaki işçilik muazzam. gerçekten kalitesini belli ediyor. bir de içinde, ikinci tepe ile ayarlanabilen bir pusula var. çok kullanışlı bir pusula değil, güneşe bakarak yön bulma mantığı ile çalışıyor ama bir dağcı saati olduğu için tasarım dilini güzel tamamlıyor. vidalı tepesi sayesinde 20 bar su dayanıklılığı var. çok kaliteli bir kasa işçiliği var. çizilmeye epey dayanıklı bir kaplama ve kusursuz bir cilalama uygulanmış. deri kayışı da oldukça kaliteli, uzun süredir kullanmama rağmen çatlama olmadı. tokalı kayışı sayesinde takıp çıkarması da çok kolay. arka kapağı cam.

    - srpd79k:
    seiko 5. simsiyah kadranı, indisleri ve kolları ile beni çekmişti. 42mm, kısa bacaklarıyla çok ideal bir boyutu var. kim koluna taksa, tam oluyor. tüm seiko 5'ler gibi 4r36 mekanizma kullanıyor. bu mekanizma esasen 7s26'nın geliştirilmiş, saniye durdurma ve elle kurma özellikleri eklenmiş hali. sapması ve güç rezervi benzer. tamamen kurulduğunda 35-40 saate yakın çalışıyor. sapmasını ölçmek biraz zor. gün sonunda hiç geri kalmadığına da şahit oldum, 30 saniye geri kaldığına da. biraz gün içindeki kullanımıza bağlı sanırsam. kasa işçiliği, özellikle fiyatına göre, çok başarılı. mat siyah kaplama hem spor, hem askeri bir görüntü veriyor. siyah nato kayışıyla beraber inanılmaz şık bir görüntüsü oluyor. camı hardlex olduğu için karşıdan bakıldığında o simsiyah, mat görüntüyü tam veremiyor olabilir ama yine de gören herkes saatin marka-modelini soruyor. bu saatin de arka kapağı cam.

    - srpg13k:
    tortoise. seiko prospex serisinden olan saatin lakabı turtle (deniz kaplumbağası) saatlerin aksine saate yeşil tonlarından oluşan kadran, indis, kolllar ve kayışıyla kara kaplumbağası teması verilmiş. 4r35 mekanizması var. esasen 4r36'nın gün penceresi olmayan hali. saat prospex ruhuna uygun şekilde 20 bar su direnci ile geliyor. 42mm kasa çapı var ama turtle saatlerde olduğu gibi kasanın yanlarındaki ufak çıkıntılarla, yanlarda biraz daha kalın olabiliyor. bacakları kısa olduğu için bu saat de çok güzel kola oturuyor. ön camı safir, ama hiçbir anti-refle işlem uygulanmamış. biraz yansıma yapabiliyor. bunun bilerek yapıldığını okumuştum bir yerde. saatin arka kapağında ışık ile yapılabilen yardım çağrıları gösterilmiş. yansıma bunun için deniliyordu, emin değilim. saatin kumaş-deri kayışı çok sert. almadan önce araştırma yaparken de en çok bu şikayeti görmüştüm. ben şahsen yumuşak bir kayış olup 3-5 ayda kendini bırakmasındansa sert olup yıllarca diri kalmasını tercih ederim.

    - srpk25k:
    seiko 5 sports, snoopy limited edition. 38mm, biraz küçük tarafta kalıyor. renklerinin tatlılığı ve snoopy temalı olması sebebiyle ülkemize gelir gelmez almıştım, bulmak biraz zor olmuştu. yine 4r36 mekanizma kullanıyor. açık renk nato kayışı çok spor bir görüntü veriyor. tam bir yaz saati, zaten kadrandaki snoopy de elinde sörf tahtası tutuyor. kadrandaki diğer renklerin uyumu da harika. sanki seiko 5 değil de, prospex serisinden bir saat gibi duruyor. arka kapağı cam ama üzerinde snoopy işlemeleri olduğu için mekanizmayı izlemek biraz zor.

    - ssc769p:
    bu saate tamamen şans eseri denk gelip almıştım. 6 gen tasarımlı 41mm kadranı ve siyah beyaz renkleriyle çok şık görünüyordu. ayrıca kronograf sevdiğim için ekstra ilgimi çekmişti. solar bir saat, v176 mekanizma var. tam şarj olduğunda 6 ay kadar çalışmaya devam edebiliyor. kronograf kolu, seikonun meca-quartz kronograflarının aksine saniyeleri tek tek atlıyor. 12 yönündeki küçük kadranda 1/20 saniye ölçümü yapılabiliyor. ön camı safir, neredeyse hiç yansıma yapmıyor. kasa ve cila işçiliği çok başarılı. fiyatına göre oldukça iyi bir bilezik kalitesine sahip.

    - sse147j:
    seiko astron. 8x42 mekanizmalı gps solar bir saat. tam şarjda 6 ay kullanılabilen bataryası sayesinde gps üzerinden veri toplayarak 0 sapma ile bulunduğunuz konumu saatini otomatik ayarlıyor. belli aralıklarla gps üzerinden kendini kontrol ederek sapmayı sıfırlıyor, yani saati kontrol ettiğinizde hep telefonunuzla saniyesi saniyesine aynı olduğunu görüyorsunuz. 45mm ile oldukça iri ve kalın bir saat. çok üst düzey bir kasa ve kadran kalitesi var. zaten ilk çıktığında da 3000 dolar civarı bir fiyat ile satılıyordu. kadranın içindeki ince işçilik detayları, kolların üzerindeki cilalamalar, tarih penceresi, seramik bezeli ve küçük kadranlarındaki detaylarıyla çok kaliteli bir saat olduğunu gördüğünüz anda anlarsınız. biraz ağır bir saat. sadece premium markalarda görebileceğiniz kalitede bir bileziği var.

  • vefat etmeden önceki son röportajı sanki buruk bir veda gibi:

    "şu an albüm yapmamı gerektirecek bir neden görmüyorum. türkiye'nin içinde bulunduğu ortam benim bir daha albüm yapmamı gerektirmiyor. türk halkı var olduğu bugüne kadar, dört bin yıllık bir tarihten bahsediyoruz, tarihinin en kavgalı, en uzlaşmaz, en gürültülü patırtılı dönemini yaşıyor. ben bu karmaşa içinde bir daha albüm yapmayı düşünmüyorum.
    ben insanlara hayatım boyunca doğrulukları anlattım. geldiğimiz konum dolayısıyla bu doğrulukları anlatmanın pek fazla işe yaramadığını görüyorum. bir üzüntü var tabii ki. bir hüzün var itiraf edeyim ki. ama yapmam da lazım. bunu bırakıyorum. bundan sonra bu işi de bırakıyorum...

    hayranlarım bir tepki gösterirseler ben duyarım onları. çok sanmıyorum. sonuçta güzel bir albüm çıkartıyorum işte. zaman zaman televizyon programları yapmaya devam edebilirim. konser de veririm belki. yani onlar başka şeyler. ama türkiye'nin içinde bulunduğu şu günler, bu kadar uzlaşmaz, bu kadar kavgacı, bu kadar çözümsüzlüğü arayan bir yaşam felsefesini benimsemiş bir ortamda benim şarkılarıma insanların ihtiyaçları yok. kişisel düşüncem..

    o zaman daha huzurlu bir ortamda yani ben de daha huzurlu ortam istiyorum o zaman. evet buna hakkım var. bunca sene konuşmuş, ettiği laflar dinlenmemiş bir insan olarak huzurlu, kavga edilmeyen bir ortam istiyorum yani...."

    o günden bugüne iyiye giden bir şey olmadı barış abi.. daha uzlaşmaz daha kavgacı daha gürültülü olduk. en son bıraktığın gibi bu dünya. kimi tatlı peşinde kimininse tuzu yok. ve daha da kötüsü, içi boş insanlar bu dünyada çok fazla yer kaplıyor artık.