• tanrinin tahtını koruyan en üst seviyedeki melekler.ayasofyanın kubbesini tasıyan altı kanatlı dort melekte serafimdir.
  • orjini için bakılması gereken yer ibrani mitolojisi'nin esinlendiği (!) yerdir. ateş varlıklarıdır serafimler.
  • panteon'un yıkımından sonra tanrılık vasfını yitirmiş figürlerin aksine çok tanrılılıktan tek tanrılılığa geçiş figürü değildir.*
  • ibrani / hristiyan inancına göre en üst düzeydeki meleklerdir; tanrının tahtını korurlar, ateştendirler.altı kanatları vardır. sayıları belli değildir. değişik isimlerde anılırlar ve farklı özellikleri/ görevleri vardır.
    bir başka teoriye göre zamanında dünyanın ve insanlığın tarihini oluşturmuş gelişmiş dünyadışı varlıklardır.
  • yahudi ve hristiyan inancında 6 kanatlı en güçlü ve en üst rütbedeki meleklerdir. erken dönem hristiyan eserlerinde sıklıkla rastlanabilir. en çok bilinen örneği ayasofya'daki kubbenin etrafında görülen 6 kanatlı figürlerdir.
  • cennetin kapısında koruyuculuk yapan melek olarak veya tanrının tahtının koruyucuları olarak karşımıza çıkan 6 kanatlı melek. ayasofya'nın pandantiflerinde bulunmaktadır. pandantif, kubbenin ağırlığını taşıyıcı ayaklara aktaran kubbenin altındaki üçgen geçiş elemanlarıdır. çoğu dinde olduğu gibi hristiyanlıkta kubbe tanrıyı temsil eder. bu manada düşününce hemen altında bulunan geçiş öğelerine serafim çizilmesi bu meleklerin tanrının tahtını koruduğuna inanıldığı düşüncesini daha doğrular nitelikte. fakat farklı coğrafyalarda farklı örneklerde cennet kapısı koruyucusu olarak karşımıza çıkmaktadır.
    (bkz: pandantif)
    (bkz: türk üçgeni)
  • en üst düzey melekler
  • melekler hiyerarşisinde en üst düzey melek grubudur. tanrı'nın tahtını korumakla yükümlüdürler ve renkleri kırmızıdır. eski ahit'te, işaya'nın vizyonlarından aktardığı serafim izlenimleri şu şekildir: “... rabbi, yüksek bir taht üzerine kurulmuş gördüm...kendisinden biraz yukarıda serafimler saf tutmuştu ve her birinin altı kanadı vardı. bu kanatlar ikisi ile yüzünü örtüyor ve ikisi ile ayaklarını örtüyordu ve ikisi ile uçuyordu...”(işaya, 6/ 1-2).

    yeni ahit'te ise serafimlerden vahiy kısmında söz edilmektedir:“ ... ve dört mahlûktan her birinin altı kanadı olup etrafı ve içi gözlerle doludur ve: 'kuddûs, kuddûs, kuddûs var olmuş ve var olan ve gelecek olan her şeye kadir rab tanrı” diyerek gündüz ve gece rahat etmezler.”(vahiy, 4/8)
  • feminen versiyonu serafima ismi nadiren rusyada gorulur.
hesabın var mı? giriş yap