• ba$arili bir yonetmen..

    edit: kotulenmi$. ba$arisiz bir yonetmen mi? yoksa "oyle ba$arili deyip gecmekle olmaz hayat hikayesini ver gecmi$ine degin subjektif bir $eyler de yaz eglendir bizi!" denmi$ de olabilir. ama sadece kotulendiginden bu anla$ilmiyor tabi. tek butonlu ileti$im safhasindan evrimle$ip turkce'ye gecilmesi dilegiyle.
  • insanı yerden yere vurur bu adam, filmden sonra deli olursunuz. öldürmek ister, vurmak istersiniz.

    (bkz: natural born killers)
    (bkz: any given sunday)
  • (bkz: platoon)
    (bkz: jfk)
    (bkz: born on the 4th of july)
    (bkz: wallstreet)
    (bkz: the doors)
  • 1946 dogumlu bu insan yazar, produktor, goruntu yonetmeni ve yonetmen olarak cok basarili filmler yapmistir. 3 oscar sahibidir(midnight express(writer), platoon(directing),born on the fourth of july(best achievement of directing)
    jfk'de hem produktorluk, hem yonetmenlik yapmistir. en iyi filme aday olmus ama alamamis jfk.
    the doors belgeselini de yonetmistir. son donemdeki 2 hit filmi natural born killers ve u turn'dur.
    ayrica 1982'de conan'ın yazarligini yapmistir. diger onemli filmleri ise scarface,salvador, wall street..
  • amerikan sinemasının en asi, en sevilmeyen ve en başarılı adamıdır. jfkden önce vietnamı her fırsatta eleştirmiş ve amerikalıların tepkisini çekmiş, jfkden sonra ise özellikle medyaya ve medya kurbanlarına yönelik eleştirilerin yer aldığı filmler* ile tamamen görmezden gelinmiştir.
    genellikle seçtiği aktörlerin normalde olduklarının tam tersi rollerde yer aldığı filmleri** belli bir seviyedeki izleyici tarafından beğenilmez... orada yaptığı ince şeyi farketmek, gerçekten amerikan sinemasını iyi tanımayı gerektirir.
    jfk niye bir dönüm noktası, bunun cevabını bilemiyorum... ancak belki de 90 lı yıllardan itibaren tarzında değişiklikler başlamasının işaretidir.
    bir oliver stone başyapıtı yoktur... çünkü bütün filmleri birer başyapıttır...
  • 'natural born killers' icin, quentin tarantino'nun 'ben boyle bisi yazmadim' tepkisine karsilik olarak (tarantino'nun oyle bir supruntu yazmasi zaten dusunulemez), 'o da benim yanimda adam mi?' gibilerinden demecler vermis bir kendini bilmez.
  • sinemada her alternatifi iyi kabul eden, ali hakan gözlükleri arkasından beyaz perdeye bakan kişilere göre vasat zannedilen, ancak bu kişilerin zeka seviyelerine hitap etmediği için ya da tarantino gibi academyye yalaklanma ihtiyacı duymadığı için, örneğin natural born killers sinema tarihinde devrim sayılabilecek bir çalışma iken forrest gump gibi bir filmle kıyaslanacağına hiç kıyaslanmasın yaklaşımı ile academynin filmi izlememe kararına gülerek oscar adaylıklarından çekilmiş ******, "anlamayana davul zurna az"ın ingilizcesi varsa muhakkak demiş olan yapımcı, yönetmen, yazar, aktör...
  • buyuk ve bos laflarin yonetmenidir kendisi. alternatiflik iddiasi, bu kadar baskin olmasa belki de bu kadar goze batmayacaktir. ama 'ben herseyi bilirim, benim dedigim dogrudur' tavrini filmlerine yansitmasi, kendisini cekilmez yapmaktir. bu en iyi, biyografilerinde gorulur. hayatini, filme cektigi insanlarin tum yonlerini perdeye aktardigi iddiasindadir. bu iddiasi her bir sacma sapan ustalik gosterisinde de kendini belirtir. zaten tum bir yasami perdeye tum yonleriyle aktarabilecegini iddia etmesi bile ne kadar sig goruslu bir arkadas oldugunu gozler onune serer. boyle bir iddia tasimasinin yaninda bu iddiayi klisenin allahi yontemlerle desteklemesi ise ayri bir konudur. klisenin icini bu turden bos iddialarla doldurdugu icin, onun guzelligini de hicbir sekilde anlayamayacaktir. kendisini dev aynasinda gormeye devam edecek, oscar adayliklarindan cekilmekle bi bok yaptigini zannedecektir.
  • filmlerini genelde komplo senaryoları temelinde kurgulayan ve hatta komplo teorisyeni olarak un salan oliver stone ; her filmiyle farklı toplumsal olguları sorgulayan, hassas konulara parmak basmayi seven bir yönetmen.
  • yaser arafat ile ilgili persona non grata isimli bir belgesel çeken yönetmen. vasat olmuş ama
hesabın var mı? giriş yap