6 entry daha
  • 4. ayetine islam alimlerince -kuran-ı kerim rehber alınarak- adamakıllı bir açıklama vaktiyle getirilmiştir ve nihayetinde "henüz adet görmemiş küçük yaştaki kızlarla evlenmek ve cinsel ilişkiye girmek helaldir" görüşü benimsenmiştir.

    . "...kadınlarınız içinden ...âdet görmeyenler hususunda tereddüt ederseniz, onların bekleme süresi üç aydır..." (talak/4)

    ayet böyle. tefhimü'l kur'an'a göre açıklaması ise aşağıda:

    ~
    "...büluğa ermediği için hayız görmeyen veya bazı nedenler dolayısıyla geç hayız gören ya da çok büyük bir istisna olup da hiç hayız görmeyen kadınlar, hayızdan kesilmiş kadınlar gibi talaktan sonra 3 ay iddet beklerler.

    kur'an'ın bu açıklamasına göre, burada "mudhale" (kocasıyla gerdeğe girmiş) bir kadının sözkonusu olduğuna dikkat edilmelidir. çünkü mübaşeret olmasaydı eğer, iddet sözkonusu olmazdı. (bkz. ahzab: 49).

    bu yüzden, henüz hayız görmeye başlamamış kızların, iddetinin beyan edilmesinden anlaşıldığına göre, bu yaştaki kızlarla evlenmek ve kocalarının kendileriyle cinsel ilişkide bulunması caizdir. dolayısıyla kur'an'ın caiz gördüğü bir davranışı hiçbir müslümanın yasaklamaya hakkı yoktur..."

    tefhimü-l kur'an'dan talâk suresi 4. ayet ve tefsiri
    ~
  • talak/4 ayeti ile bağlantılı diğer sure ayet (ahzab/49, bakara/228) ve açıklamalarını okuduktan sonra şunu söyleyebilirim ki islam: "1400 yıl öncesinin arap örf, adet, gelenek ve göreneklerinden oluşturulmuş, evrenselliği olmayan insani bir öğreti düzenidir.

    öbür türlü tüm evreni yoktan var eden bir "yaratıcı'nın, henüz ergen olmamış küçük yaştaki kız çocukları ile de cinsel ilişkiye izin verdiğini düşünmek gerekir" ki bu da aklın alacağı bir mevzu değildir.

    allah/tanrı/göktanrı ya da bunların orjinali olan ulu yaratıcı, aziz ve bilge ilah enlil, bu kadar merhametsiz olamaz. bunun mümkünatı bulunmaz.

    ~
    "...talak/4'te yaşı küçük olduğundan henüz âdet görmeyen küçük kızların boşanma durumunda bekleme süresinin 3 ay olduğu yazmaktadır. dolayısıyla kuran'a göre henüz âdet görmeyen küçük kızlarla evlenmenin bir sakıncası yoktur.

    cinsel ilişki (cima, zifaf): ahzab/49'da cinsel temas olmadan boşanılırsa bekleme süresi olmadığı söyleniyor. fakat ahzab suresi'nden -nüzûl sırasına göre de- daha sonra gelen talak'ta âdet görmeyen küçük kızlar için 3 ay iddet belirleniyor. dolayısıyla henüz âdet görmeyen küçük kızlarla kocalarının cinsel ilişkiye girmelerinin kuran'a göre sakıncası yoktur.

    ...mukâtil b. süleyman günümüze kadar ulaşmış olan en erken tam kuran tefsirinin sahibi. taberi ve imam kurtubi tefsir ilminin en önde gelen alimlerinden. mevdudi 20. yüzyılda yaşamış meşhur islam bilginlerinden.

    hepsinin vardığı sonuç aynı: küçük olduğundan dolayı henüz bulûğa girmemiş kızlarla evlenmek ve cinsel ilişkide bulunmak kuran'a göre caizdir..."

    islam ve küçük kızların cinsel istismarı
    ~
11 entry daha
hesabın var mı? giriş yap